En käytä aktiivisesti mitään sosiaalisen median välineitä. Opiskelun takia jouduin kymmenisen vuotta sitten luomaan Facebook-tilin, joka minulla on ollut siitä asti passiivisessa käytössä. Facebook tuntuu olevan lähes pakollinen, mikäli netissä meinaa jotain tehdä. En päivitä sivujani enkä myöskään ole ottanut mukaan kavereita. Käyttöni rajoittuu siihen, että käyn joskus harvoin katsomassa jonkun päivityksiä tai hyödynnän käyttäjätunnustani kirjautuessani johonkin palveluun. Sen vuoksi tämä kurssi tuntuikin mielenkiintoiselta, että pääsisin tutustumaan sosiaalisen median käyttöön sekä kenties löytäisin itselleni jotain uutta ja mielenkiintoista

Omalla kuntaorganisaatiollani on omat Facebook-sivut, joita organisaation viestintäpalvelut päivittävät ahkerasti. Kävin nyt ensimmäistä kertaa vilkaisemassa sivuja. Oma työtehtäväni liittyy sisäisiin palveluihin, joten tietojen julkisuus ei liity työhöni. Kaupungin imagolle on tärkeää olla näkyvissä kaikissa viestintävälineissä, myös somessa.

Uutena sosiaalisen median välineenä tutustun Twitteriin. Perustin itselleni käyttäjätunnuksen ja valitsin kaksi seurattavaa, yhden henkilön ja oman organisaationi. Twitter sopii nopeaan ja lyhyeen uutisointiin. Itselleni koko sana on tuttu julkisuuden henkilöiden kautta, kun selatessani netissä iltalehtiä siellä näkyy julkkisten twiittauksia. Omassa organisaatiossani Twitteriä käytetään paljon, koska näkyvyyttä täytyy saada kaikkialla. Mm. rekrytoinnissa haettavista työpaikoista tiedotetaan monissa eri sosiaalisen median välineissä.